ALO 174
ALO 177
Görme Engelliler
TR
  • EN

T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
9. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
  • Anasayfa
  • YÖNETİM
    • ORGANİZASYON ŞEMASI
    • BÖLGE MÜDÜRÜ
    • MERKEZ YÖNETİM
    • İL ŞUBE MÜDÜRLERİMİZ
    • TARİHİ MİLLİ PARK MÜDÜRLÜĞÜ
    • HUKUK BİRİMİ
    • GÖREV VE YETKİLER
    • MİSYON VE VİZYON
    • KAMU ETİK DAVRANIŞ KURALLARI
  • KORUNAN ALANLAR
    • ANKARA
      • ANKARA - SOĞUKSU MİLLİ PARKI
      • ANKARA - SARIÇALI DAĞI MİLLİ PARKI
      • ANKARA - ÇUBUK KARAGÖL TABİAT PARKI
      • ANKARA - TEKKEDAĞI TABİAT PARKI
      • ANKARA - EĞRİOVA TABİAT PARKI
      • ANKARA - SORGUN TABİAT PARKI
      • ANKARA - ALUÇDAĞI TABİAT PARKI
      • ANKARA - ŞAHİNLER TABİAT PARKI
      • ANKARA - KARTALTEPE TABİAT PARKI
      • ANKARA - ÇAMKORU TABİAT PARKI
      • ANKARA - KELEBEKLER VADİSİ TABİAT PARKI
      • ANKARA - DURASAN ŞAH TABİAT PARKI
      • ANKARA TABİAT ANITLARI
    • BOLU
      • BOLU - YEDİGÖLLER MİLLİ PARKI
      • BOLU - ABANT GÖLÜ MİLLİ PARKI
      • BOLU - GÖLCÜK TABİAT PARKI
      • BOLU - SÜNNET GÖLÜ TABİAT PARKI
      • BOLU - SÜLÜKLÜGÖL TABİAT PARKI
      • BOLU - BEŞPINARLAR TABİAT PARKI
      • BOLU - GÖKSU TABİAT PARKI
      • BOLU - KARAGÖL TABİAT PARKI
      • BOLU - GÖLCÜK KARGILI TABİAT PARKI
      • BOLU - AYIKAYASI TABİAT PARKI
      • BOLU TABİAT KORUMA ALANLARI
    • ÇANKIRI
      • ÇANKIRI - KADINÇAYIRI TABİAT PARKI
      • ÇANKIRI - HAZIMDAĞLI TABİAT PARKI
      • ÇANKIRI - KENBAĞI TABİAT PARKI
      • ÇANKIRI TABİAT ANITLARI
    • DÜZCE
      • DÜZCE - KORUGÖL TABİAT PARKI
      • DÜZCE - GÜZELDERE ŞELALESİ TABİAT PARKI
      • DÜZCE - AYDINPINAR ŞELALELERİ TABİAT PARKI
      • DÜZCE - GEYİKLİBEL KANYONU TABİAT PARKI
      • DÜZCE TABİAT ANITLARI
      • DÜZCE TABİAT KORUMA ALANI
    • KIRIKKALE
      • KIRIKKALE - KARAAHMETLİ TABİAT PARKI
      • KIRIKKALE - SULAKYURT TABİAT PARKI
    • KIRŞEHİR
      • KIRŞEHİR - AŞIKPAŞA TABİAT PARKI
      • KIRŞEHİR SEYFE GÖLÜ TABİAT KORUMA ALANI
    • YOZGAT
      • YOZGAT - YOZGAT ÇAMLIĞI MİLLİ PARKI
      • YOZGAT - KADIPINARI TABİAT PARKI
      • YOZGAT - OLUKÖZÜ TABİAT PARKI
      • YOZGAT - ÜÇTEPELER TABİAT PARKI
      • YOZGAT TABİAT ANITI
    • SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ TARİHİ MİLLİ PARKI
      • SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ TARİHİ MİLLİ PARKI
      • SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ VE ÖNEMİ
      • ŞEHİTLİKLER
      • ANITLAR VE ÖNEMLİ YERLER
      • SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ VE TÜRK TARİHİ TANITIM MERKEZİ
      • HAYMANA TANITIM MERKEZİ
      • HALİDE EDİP ADIVAR VE KADIN KAHRAMANLAR MÜZESİ
      • TANITIM BİRİMLERİ
      • MEVZİ VE SİPERLER
  • SULAK ALANLAR
    • KIRŞEHİR SEYFE GÖLÜ / RAMSAR ALANI
    • BOLU YENİÇAĞA GÖLÜ ULUSAL ÖNEME HAİZ SULAK ALAN
    • DÜZCE EFTENİ ULUSAL ÖNEME HAİZ SULAK ALANI
    • ÇANKIRI BAKKAL GÖLÜ MAHALLİ ÖNEME HAİZ SULAK ALANI
    • ANKARA TOL GÖLÜ ULUSAL ÖNEME HAİZ SULAK ALANI
  • YABAN HAYATI
    • ANKARA YHGS
      • NALLIHAN SAÇAK YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
      • BEYPAZARI KAPAKLI YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
      • NALLIHAN DAVUTOĞLAN YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
      • NALLIHAN EMREMSULTAN YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
      • KIZILCAHAMAM KARAAKBABA YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
    • BOLU YHGS
      • GÖYNÜK KAPI ORMANI YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
      • BOLU ABANT YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
      • ​BOLU YEDİGÖLLER YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
    • DÜZCE YHGS
      • ​EFTENİ GÖLÜ YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHASI
    • YABİS
    • HAYBİS
  • AVCILIK
    • ÜRETİM İSTASYONLARI
      • YOZGAT ÇALATLI KANATLI YABAN HAYVAN ÜRETİM İSTASYONU
      • BOLU ABANT ALABALIK ÜRETİM İSTASYONU
    • AVBİS
    • AVTUR - AVLAK HARİTALARI
    • CİTES
    • CITES BELGELERİ
  • BİYOÇEŞİTLİLİK
    • BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR VE NEDEN ÖNEMLİDİR ?
    • TÜRKİYE'NİN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
    • BÖLGEMİZİN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
      • ANKARA'NIN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
      • BOLU'NUN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
      • ÇANKIRI'NIN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
      • DÜZCE'NİN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
      • KIRIKKALE'NİN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
      • KIRŞEHİR'İN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
      • YOZGAT'IN BİYOÇEŞİTLİLİĞİ
    • BİYOKAÇAKÇILIKLA MÜCADELE
    • NUHUN GEMİSİ
    • İSTİLACI TÜRLER
    • TÜR KORUMA EYLEM PLANLARI
      • ANKARA TÜR KORUMA EYLEM PLANLARI
  • SANALTUR
  • İletişim
Ara
    Skip Navigation Links9. Bölge Müdürlüğü

Kamu Etik Davranış Kuralları

Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci:

Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde; sürekli gelişimi, katılımcılığı, saydamlığı, tarafsızlığı, dürüstlüğü, kamu yararını gözetmeyi, hesap verebilirliği, öngörülebilirliği, hizmette yerindeliği ve beyana güveni esas alırlar.

Halka hizmet bilinci:

Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde; halkın günlük yaşamını kolaylaştırmayı, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamayı, hizmet kalitesini yükseltmeyi, halkın memnuniyetini artırmayı, hizmetten yararlananların ihtiyacına ve hizmetlerin sonucuna odaklı olmayı hedeflerler.

Hizmet standartlarına uyma:

Kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri ve diğer personeli, kamu hizmetlerini belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütürler, hizmetten yararlananlara iş ve işlemlerle ilgili gerekli açıklayıcı bilgileri vererek onları hizmet süreci boyunca aydınlatırlar.

Amaç ve misyona bağlılık:

Kamu görevlileri, çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar. Ülkenin çıkarları, toplumun refahı ve kurumlarının hizmet idealleri doğrultusunda hareket ederler.

Dürüstlük ve tarafsızlık:

Kamu görevlileri; tüm eylem ve işlemlerinde yasallık, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda hareket ederler, görevlerini yerine getirirken ve hizmetlerden yararlandırmada dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, cinsiyet ve benzeri sebeplerle ayrım yapamazlar, insan hak ve özgürlüklerine aykırı veya kısıtlayıcı muamelede ve fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalarda bulunamazlar.

Kamu görevlileri, takdir yetkilerini, kamu yararı ve hizmet gerekleri doğrultusunda, her türlü keyfilikten uzak, tarafsızlık ve eşitlik ilkelerine uygun olarak kullanırlar.

Kamu görevlileri, gerçek veya tüzel kişilere öncelikli, ayrıcalıklı, taraflı ve eşitlik ilkesine aykırı muamele ve uygulama yapamazlar, herhangi bir siyasi parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını hedef alan bir davranışta bulunamazlar, kamu makamlarının mevzuata uygun politikalarını, kararlarını ve eylemlerini engelleyemezler.

Nezaket ve saygı:

Kamu görevlileri, üstleri, meslektaşları, astları, diğer personel ile hizmetten yararlananlara karşı nazik ve saygılı davranırlar ve gerekli ilgiyi gösterirler, konu yetkilerinin dışındaysa ilgili birime veya yetkiliye yönlendirirler.

Yetkili makamlara bildirim:

Kamu görevlileri, bu Yönetmelikte belirlenen etik davranış ilkeleriyle bağdaşmayan veya yasadışı iş ve eylemlerde bulunmalarının talep edilmesi halinde veya hizmetlerini yürütürken bu tür bir eylem veya işlemden haberdar olduklarında ya da gördüklerinde durumu yetkili makamlara bildirirler.

Kurum ve kuruluş amirleri, ihbarda bulunan kamu görevlilerinin kimliğini gizli tutar ve kendilerine herhangi bir zarar gelmemesi için gerekli tedbirleri alırlar.

Saygınlık ve güven:

Kamu görevlileri, kamu yönetimine güveni sağlayacak şekilde davranırlar ve görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduklarını davranışlarıyla gösterirler. Halkın kamu hizmetine güven duygusunu zedeleyen, şüphe yaratan ve adalet ilkesine zarar veren davranışlarda bulunmaktan kaçınırlar.

Kamu görevlileri, halka hizmetin kişisel veya özel her türlü menfaatin üzerinde bir görev olduğu bilinciyle hizmet gereklerine uygun hareket eder, hizmetten yararlananlara kötü davranamaz, işi savsaklayamaz, çifte standart uygulayamaz ve taraf tutamazlar.

Yönetici veya denetleyici konumunda bulunan kamu görevlileri, keyfi davranışlarda, baskı, hakaret ve tehdit edici uygulamalarda bulunamaz, açık ve kesin kanıtlara dayanmayan rapor düzenleyemez, mevzuata aykırı olarak kendileri için hizmet, imkan veya benzeri çıkarlar talep edemez ve talep olmasa dahi sunulanı kabul edemezler.

Çıkar çatışmasından kaçınma:

Çıkar çatışması; kamu görevlilerinin görevlerini tarafsız ve objektif şekilde icra etmelerini etkileyen ya da etkiliyormuş gibi gözüken ve kendilerine, yakınlarına, arkadaşlarına ya da ilişkide bulunduğu kişi ya da kuruluşlara sağlanan her türlü menfaati ve onlarla ilgili mali ya da diğer yükümlülükleri ve benzeri şahsi çıkarlara sahip olmaları halini ifade eder.

Kamu görevlileri, çıkar çatışmasında şahsi sorumluluğa sahiptir ve çıkar çatışmasının doğabileceği durumu genellikle şahsen bilen kişiler oldukları için, herhangi bir potansiyel ya da gerçek çıkar çatışması konusunda dikkatli davranır, çıkar çatışmasından kaçınmak için gerekli adımları atar, çıkar çatışmasının farkına varır varmaz durumu üstlerine bildirir ve çıkar çatışması kapsamına giren menfaatlerden kendilerini uzak tutarlar.

Görev ve yetkilerin menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaması:

Kamu görevlileri; görev, unvan ve yetkilerini kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlayamaz ve aracılıkta bulunamazlar, akraba, eş, dost ve hemşeri kayırmacılığı, siyasal kayırmacılık veya herhangi bir nedenle ayrımcılık veya kayırmacılık yapamazlar.

Kamu görevlileri, görev, unvan ve yetkilerini kullanarak kendilerinin veya başkalarının kitap, dergi, kaset, cd ve benzeri ürünlerinin satışını ve dağıtımını yaptıramaz; herhangi bir kurum, vakıf, dernek veya spor kulübüne yardım, bağış ve benzeri nitelikte menfaat sağlayamazlar.

Kamu görevlileri, görevlerinin ifası sırasında ya da bu görevlerin sonucu olarak elde ettikleri resmi veya gizli nitelikteki bilgileri, kendilerine, yakınlarına veya üçüncü kişilere doğrudan veya dolaylı olarak ekonomik, siyasal veya sosyal nitelikte bir menfaat elde etmek için kullanamazlar, görevdeyken ve görevden ayrıldıktan sonra yetkili makamlar dışında hiçbir kurum, kuruluş veya kişiye açıklayamazlar.

Kamu görevlileri, seçim kampanyalarında görev yaptığı kurumun kaynaklarını doğrudan veya dolaylı olarak kullanamaz ve kullandıramazlar.

Kamu malları ve kaynaklarının kullanımı:

Kamu görevlileri, kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanamaz ve kullandıramazlar, bunları korur ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri alırlar.

Savurganlıktan kaçınma:

Kamu görevlileri, kamu bina ve taşıtları ile diğer kamu malları ve kaynaklarının kullanımında israf ve savurganlıktan kaçınır; mesai süresini, kamu mallarını, kaynaklarını, işgücünü ve imkanlarını kullanırken etkin, verimli ve tutumlu davranırlar.

Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı:

Kamu görevlisinin tarafsızlığını, performansını, kararını veya görevini yapmasını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan, ekonomik değeri olan ya da olmayan, doğrudan ya da dolaylı olarak kabul edilen her türlü eşya ve menfaat hediye kapsamındadır.

Kamu görevlilerinin hediye almaması, kamu görevlisine hediye verilmemesi ve görev sebebiyle çıkar sağlanmaması temel ilkedir.

Kamu görevlileri, yürüttükleri görevle ilgili bir iş, hizmet veya menfaat ilişkisi olan gerçek veya tüzel kişilerden kendileri, yakınları veya üçüncü kişi veya kuruluşlar için doğrudan doğruya veya aracı eliyle herhangi bir hediye alamazlar ve menfaat sağlayamazlar.

Kamu görevlileri, kamu kaynaklarını kullanarak hediye veremez, resmi gün, tören ve bayramlar dışında, hiçbir gerçek veya tüzel kişiye çelenk veya çiçek gönderemezler; görev ve hizmetle ilgisi olmayan kutlama, duyuru ve anma ilanları veremezler.

Uluslararası ilişkilerde nezaket ve protokol kuralları gereğince, yabancı kişi ve kuruluşlar tarafından verilen hediyelerden, 3628 sayılı Kanunun 3. maddesi hükümleri saklı kalmakla birlikte, sözkonusu maddede belirtilen sınırın altında kalanlar da beyan edilir.

Aşağıda belirtilenler hediye alma yasağı kapsamı dışındadır:

a) Görev yapılan kuruma katkı anlamına gelen, kurum hizmetlerinin hukuka uygun yürütülmesini etkilemeyecek olan ve kamu hizmetine tahsis edilmek, kurumun demirbaş listesine kaydedilmek ve kamuoyuna açıklanmak koşuluyla alınanlar (makam aracı ve belli bir kamu görevlisinin hizmetine tahsis edilmek üzere alınan diğer hediyeler hariç) ile kurum ve kuruluşlara yapılan bağışlar,

b) Kitap, dergi, makale, kaset, takvim, cd veya buna benzer nitelikte olanlar,

c) Halka açık yarışmalarda, kampanyalarda veya etkinliklerde kazanılan ödül veya hediyeler,

d) Herkese açık konferans, sempozyum, forum, panel, yemek, resepsiyon veya buna benzer etkinliklerde verilen hatıra niteliğindeki hediyeler,

e) Tanıtım amacına yönelik, herkese dağıtılan ve sembolik değeri bulunan reklam ve el sanatları ürünleri,

f) Finans kurumlarından piyasa koşullarına göre alınan krediler.

Aşağıda belirtilenler ise hediye alma yasağı kapsamındadır:

a) Görev yapılan kurumla iş, hizmet veya çıkar ilişkisi içinde bulunanlardan alınan karşılama, veda ve kutlama hediyeleri, burs, seyahat, ücretsiz konaklama ve hediye çekleri,

b) Taşınır veya taşınmaz mal veya hizmet satın alırken, satarken veya kiralarken piyasa fiyatına göre makul olmayan bedeller üzerinden yapılan işlemler,

c) Hizmetten yararlananların vereceği her türlü eşya, giysi, takı veya gıda türü hediyeler,

d) Görev yapılan kurumla iş veya hizmet ilişkisi içinde olanlardan alınan borç ve krediler.

Bu Yönetmelik kapsamına giren en az genel müdür, eşiti ve üstü görevliler, bu maddenin 5 inci fıkrası ve 6 ncı fıkranın (a) bendinde sayılan hediyelere ilişkin bir önceki yılda aldıklarının listesini, herhangi bir uyarı beklemeksizin her yıl Ocak ayı sonuna kadar Kurula bildirirler.

Bağlayıcı açıklamalar ve gerçek dışı beyan:

Kamu görevlileri, görevlerini yerine getirirken yetkilerini aşarak çalıştıkları kurumlarını bağlayıcı açıklama, taahhüt, vaat veya girişimlerde bulunamazlar, aldatıcı ve gerçek dışı beyanat veremezler.

Eski kamu görevlileriyle ilişkiler:

Kamu görevlileri, eski kamu görevlilerini kamu hizmetlerinden ayrıcalıklı bir şekilde faydalandıramaz, onlara imtiyazlı muamelede bulunamaz.

Kamu görevlerinden ayrılan kişilere, ilgili kanunlardaki hükümler ve süreler saklı kalmak kaydıyla, daha önce görev yaptıkları kurum veya kuruluştan, doğrudan veya dolaylı olarak herhangi bir yüklenicilik, komisyonculuk, temsilcilik, bilirkişilik, aracılık veya benzeri görev ve iş verilemez.

Bilgi verme, saydamlık ve katılımcılık:

Kamu görevlileri, halkın bilgi edinme hakkını kullanmasına yardımcı olurlar. Gerçek ve tüzel kişilerin talep etmesi halinde istenen bilgi veya belgeleri, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununda belirlenen istisnalar dışında, usulüne uygun olarak verirler.

Üst yöneticiler, ilgili kanunların izin verdiği çerçevede, kurumlarının ihale süreçlerini, faaliyet ve denetim raporlarını uygun araçlarla kamuoyunun bilgisine sunarlar.

Kamu görevlileri, kamu hizmetleri ile ilgili temel kararların hazırlanması, olgunlaştırılması, alınması ve bu kararların uygulanması aşamalarından birine, bir kaçına veya tamamına, aksine yasal bir hüküm olmadıkça, o karardan doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenecek olanların katkıda bulunmasını sağlamaya dikkat ederler.

Yöneticilerin hesap verme sorumluluğu:

Kamu görevlileri, kamu hizmetlerinin yerine getirilmesi sırasında sorumlulukları ve yükümlülükleri konusunda hesap verebilir ve kamusal değerlendirme ve denetime her zaman açık ve hazır olurlar.

Yönetici kamu görevlileri, kurumlarının amaç ve politikalarına uygun olmayan işlem veya eylemleri engellemek için görev ve yetkilerinin gerektirdiği önlemleri zamanında alırlar.

Yönetici kamu görevlileri, yetkisi içindeki personelin yolsuzluk yapmasını önlemek için gerekli tedbirleri alırlar. Bu tedbirler; yasal ve idari düzenlemeleri uygulamayı, eğitim ve bilgilendirme konusunda uygun çalışmalar yapmayı, personelinin karşı karşıya kaldığı mali ve diğer zorluklar konusunda dikkatli davranmayı ve kişisel davranışlarıyla personeline örnek olmayı kapsar.

Yönetici kamu görevlileri, personeline etik davranış ilkeleri konusunda uygun eğitimi sağlamak, bu ilkelere uyulup uyulmadığını gözetlemek, geliriyle bağdaşmayan yaşantısını izlemek ve etik davranış konusunda rehberlik etmekle yükümlüdür.

Mal bildiriminde bulunma:

Kamu görevlileri, kendileriyle eşlerine ve velayeti altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmazları, alacak ve borçları hakkında, 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu hükümleri uyarınca, yetkili makama mal bildiriminde bulunurlar. Kurul, gerek gördüğü takdirde mal bildirimlerini inceleme yetkisine sahiptir. Mal bildirimlerindeki bilgilerin doğruluğunun kontrolü amacıyla ilgili kişi ve kuruluşlar (bankalar ve özel finans kurumları dahil) talep edilen bilgileri, en geç otuz gün içinde Kurula vermekle yükümlüdürler.


E-HİZMETLER

Gübre Takip Sistemi

Gübre Takip Sistemi

Tarım Tv

Tarım Tv

III. Tarım Orman Şurası

III. Tarım Orman Şurası

Alo 180

Alo 180

Geleceğe Nefes

Geleceğe Nefes

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık

TARYAT

TARYAT

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Genç Çiftçilerin Desteklenmesi Projesi

Kulak Küpe Sorgulama

Kulak Küpe Sorgulama

Hayvan Bilgi Sistemi

Hayvan Bilgi Sistemi

Tarım Orman Bülteni

Tarım Orman Bülteni

Türk Tarım Orman Dergisi

Türk Tarım Orman Dergisi

Dijital Tarım Pazarı

Dijital Tarım Pazarı

Atık Sularda Covid-19 Yayılımı Takibi

Atık Sularda Covid-19 Yayılımı Takibi

Türkiye Arıcılık Haritası

Türkiye Arıcılık Haritası

İLETİŞİM

    9. Bölge Müdürlüğü
  • Adres : Zübeyde Hanım Mah. İstanbul Cad. No 98, 06070, Altındağ/ANKARA

  • Telefon : 0312 384 73 25 (PBX)

  • Faks : 0312 384 02 85

  • E-Posta : bolge9.dkmp@tarimorman.gov.tr

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

Android
IOS

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Biyogüvenlik
  • e-Kütüphane
  • e-İmza Servisi
  • Intranet
  • Hizmet İçi Eğitim
  • Bakanlık e-Posta
  • Arabuluculuk
YUKARI ​